zondag 26 oktober 2014

Denswil voelt zich 'al heel lang' goede opvolger Moisander

Denswil voelt zich 'al heel lang' goede opvolger Moisander

Stefano Denswil maakte zaterdagavond in de tiende competitiewedstrijd van Ajax pas zijn eerste speelminuten. De verdediger rekent erop dat er meer duels gaan volgen.
"Deze wedstrijden zijn voor mij hartstikke belangrijk. Ik wil laten zien dat ik al heel lang een goede vervanger van Niklas Moisander ben", aldus Denswil na de 3-1 thuiszege op Go Ahead Eagles.
Zijn Finse concurrent werd door Frank de Boer op de bank gehouden. Moisander heeft een aflopend contract en de coach wil de jonge Denswil daarom een kans geven richting de toekomst.
"De trainer heeft me beloond voor het feit dat ik blijf knokken en elke wedstrijd met Jong Ajax laat zien dat ik wil spelen. Het was niet moeilijk voor me om dat te doen. Ik heb alleen mezelf ermee als ik teleurgesteld ga rondlopen."

Knop omzetten

De 21-jarige Denswil heeft zelf ook een aflopend contract, maar Ajax beschikt over een eenzijdige optie om met een jaar te verlengen. De geboren Zaandammer belandde vorig seizoen ook al op een zijspoor nadat hij eerst veel speeltijd kreeg.
"Natuurlijk heb ik eigenlijk geen geduld, maar ik zal wel moeten. Ik denk vaak: zet me een keer erin. Het heeft lang geduurd, maar ik moet de knop omzetten en laten zien dat ik er sta als Niklas verkocht wordt."
Mocht dat niet gebeuren, dan ziet Denswil misschien wel opties bij andere clubs. "Zo is het ook. Ik kan er nu wel met de pet naar gooien, maar als hij blijft, moeten andere clubs ook een goed gevoel over mij hebben. Ik blijf relaxed en dan zie ik wel wat het beste voor mijn ontwikkeling is."
Denswil oogde tegen Go Ahead nog wat onwennig, maar was zelf tevreden over zijn spel. "Ik heb aanvallend kunnen spelen en geef mezelf een cijfer tussen de zes en de zeven."
Dinsdag krijgt hij in de beker tegen Urk een nieuwe kans om te spelen. "Maar zaterdag tegen Dordrecht zit ik weer op bank. Ook als ik drie keer scoor? Ja, dan alsnog."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten