maandag 20 oktober 2014

Opa Luke Wilkshire krijgt energie van de Feyenoordjonkies

Opa Luke Wilkshire krijgt energie van de Feyenoordjonkies

Ondanks de 2-1 overwinning op Heracles Almelo liep Luke Wilkshire zaterdagavond balend van het veld. Door zijn overtreding op Oussama Tannane kon de nummer laatst van de eredivisie een half uur voor tijd terug in de wedstrijd komen dankzij de benutte strafschop van Jeroen Veldmate.

Luke Wilkshire (l) in duel met Oussama Tannane van Heracles Almelo, dat door Feyenoord met 2-1 werd verslagen.  (foto Pro Shots)
"Het was een domme actie van me", klinkt het schuldbewust uit de mond van de Australiër, die inmiddels behoorlijk zijn draai heeft gevonden in Rotterdam. Hij is volledig fit en zijn voorzetten komen vaker op de juiste plaats van bestemming. Zo was hij tegen Heracles de aangever bij het eerste doelpunt van Elvis Manu.
Gevraagd naar zijn rol binnen de ploeg begint de 33-jarige Wilkshire te lachen. "Ik ben de opa van het stel. We hebben een jonge groep met heel veel energie. Soms meer energie dan een mens aan kan. Sommige jongens zijn ontzettend luidruchtig en kunnen maar niet stoppen."
Met ploeggenoten als Jean-Paul Boëtius, Manu, Terence Kongolo, Tonny Vilhena en Bilal Basacikoglu vliegt de straattaal om zijn oren en worden er continu grappen en lachsalvo's geproduceerd. "Ik geniet er ook wel van hoor. Die jonge gasten geven mij energie. Op mijn beurt probeer ik hen wat van mijn ervaring mee te geven."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten